دوا های ضد جوانی دانه

 

محصولات جوانی دانه بدون نسخه: چه عواملی موثر است و چرا

 دریابید که محصولات جوانی دانه چه تفاوتی دارند ، چه مواد اصلی را باید جستجو کنید و چگونه از آنها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 بسیاری از محصولات جوانی دانه بدون نسخه (otc) برای درمان جوانی دانه خفیف تا متوسط ​​یا بخارهای گاه ناگاه در دسترس است.  آنها شامل لوشن های پاک کننده ، ژل ، فوم و دستمال مرطوب ، محصولات مرطوب و روش های درمانی با کیت ها هستند. 

 از کجا می دانید کدام یک برای شما بهتر است؟

 قبل از تصمیم گیری ، یاد بگیرید که چگونه محصولات جوانی دانه بدون نسخه کار می کنند و به دنبال چه موادی هستند.  سپس یک رژیم مراقبت از جلد ملایم برای درمان و جلوگیری از جوانی دانه ایجاد کنید.

 سازمان غذا و دارو هشدار می دهد که برخی از محصولات معروف جوانی دانه otc می توانند واکنش جدی ایجاد کنند ، از جمله تنگی گلو و تورم صورت ، لب ها یا زبان.  این نوع واکنش کاملاً نادر است ، بنابراین آن را با سرخی، تخریش  یا خارش که ممکن است در جایی که چنین محصولاتی را استفاده کرده اید ، رخ دهد اشتباه نگیرید.

 مواد موثره در دوا های ضد جوانی دانه 

 محصولات جوانی دانه بسته به مواد موثره آنها به روش های مختلف کار می کنند.  

  1. برخی از محصولات جوانی دانه با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده التهاب جوانی دانه کار می کنند.
  2.   برخی دیگر چربی اضافی جلد را از بین می برند 
  3. برخی هم رشد سلول های جدید جلد و از بین بردن سلول های مرده جلد را تسریع می کنند.  
  4. برخی از محصولات جوانی دانه ترکیبی از این موارد را انجام می دهند.

 در اینجا مواد فعال رایج موجود در محصولات جوانی دانه otc و نحوه عملکرد آنها برای درمان جوانی دانه آورده شده است.

  بنزوئیل پراکسید

 این ماده باکتری های عامل ایجاد جوانی دانه را از بین می برد ، به از بین بردن چربی اضافی جلد و از بین بردن سلول های مرده جلد که باعث مسدود شدن منافذ جلد می شوند ، کمک می کند.  محصولات بدون نسخه بنزوئیل پراکسید با قدرت های 2.5 تا 10 درصد در دسترس هستند.  از عوارض جانبی احتمالی می توان به خشکی جلد ، پوستک پوستک شدن ، سرخی روی و سوزش  اشاره کرد ، خصوصاً اگر جلد حساسی دارید.  هنگام استفاده از بنزوئیل پراکسید مراقب باشید ، زیرا باعث سفید شدن مو و لباس می شود.

سالیسیلیک اسید

  این ماده به جلوگیری از بندش منافذ جلد کمک می کند.  محصولات سالیسیلیک اسید otc با قدرت های از 0.5 تا 5 درصد در دسترس هستند.  عوارض جانبی احتمالی شامل سوزش خفیف و تحریک جلد است.

  الفا هیدروکسی اسید 

 دو نوع  آلفا هیدروکسی اسید که در محصولات جوانی دانه بدون نسخه استفاده می شود اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک است.  اسیدهای الفا هیدروکسی  نسخه های مصنوعی اسیدهای حاصل از میوه های حاوی قند است.  آنها با کمک به از بین بردن حجرات  مرده جلد و کاهش التهاب ، جوانی دانه را درمان می کنند.  اسیدهای آلفا  هیدروکسی همچنین رشد جلد جدید و صاف را تحریک می کند.  این امر به بهبود ظاهر داغ های جوانی دانه کمک می کند و باعث ایجاد منافذ کوچکتر می شود.

  سلفر یا گوگرد  

گوگرد حجرات جلدی مرده را که باعث مسدود شدن منافذ جلد می شوند از بین می برد و به از بین بردن چربی اضافی جلد کمک می کند.  این ترکیب غالباً با سایر مواد مانند اسید سالیسیلیک ، بنزوئیل پراکسید یا رزورسینول ترکیب می شود.  محصولات حاوی گوگرد ممکن است باعث خشکی جلد شود.  و بعضی از محصولات بوی نامطبوعی دارند.

 انتخاب یک کریم موثر برای بخار روی 

 محصول جوانی دانه ای که برای شما بهترین است به عوامل زیادی از جمله نوع جلد ، نوع و شدت جوانی دانه و ترجیحات مراقبت از جلد شما بستگی دارد.  در اینجا چند دستورالعمل کلی برای انتخاب و استفاده از محصولات جوانی دانه آورده شده است:

  1.  با بنزوئیل پراکسید شروع کنید.  اگر مطمئن نیستید کدام محصول جوانی دانه را بخرید ، با محصولی که حاوی بنزوئیل پراکسید است شروع کنید.  توسط اکثر مردم قابل تحمل است.  چند روز قبل از انتظار دیدن نتایج به آن فرصت دهید.  برچسب های محصول را از نظر نوع و مقدار ماده موثره آن بررسی کنید.  همیشه با بنزوئیل پراکسید  قویتر بهتر نیست.  در بعضی موارد ، یک محصول 2.5 درصدی همانند محصولاتی که غلظت بیشتری دارند - و با عوارض جانبی کمتری نیز کار می کند.
  2.  با محصولات جوانی دانه با مقاومت کم شروع کنید.  این می تواند به حداقل رساندن سرخی ، خشکی جلد و سایر مشکلات جلدی کمک کند.  در صورت نیاز ، به آرامی - طی چند هفته - قدرت محصول مورد استفاده و تعداد دفعات استفاده را افزایش دهید.  این کمک می کند تا جلد شما به تدریج با درمان سازگار شود.
  3.  برای درمان جوانی دانه معند از محصولاتی با مواد فعال مختلف استفاده کنید.  مواد تشکیل دهنده کریم های ضد جوانی دانه به روش های مختلفی کار می کنند ، بنابراین ممکن است استفاده از محصولات و مواد مختلف برای درمان جوانی دانه معند مفید باشد.  برای جلوگیری از تحریک جلد ، یک محصول را صبح و یک محصول دیگر را شب استفاده کنید.
  4.  صبور باش.  درمان جوانی دانه با محصولات جوانی دانه به زمان و حوصله نیاز دارد.  برای دیدن نتایج ممکن است دو یا سه ماه استفاده روزانه از یک محصول جوانی دانه طول بکشد.  و ممکن است جوانی دانه قبل از بهبود بهتر شود.
  5.  با آنچه مفید است آزمایش کنید.  ممکن است لازم باشد قبل از اینکه بدانید چه چیزی برای شما مناسب است ، محصولات مختلفی را با ترکیبات فعال مختلف آزمایش کنید.

 نکات مربوط به مراقبت از جلد هنگام استفاده از محصولات آکنه

 محصولات جوانی دانه فقط یک قدم در برنامه مراقبت از جلد شما هستند.  هنگام استفاده از محصولات آکنه:

  •  مناطق مشکل دار را دو بار در روز بشویید.  از یک پاک کننده ملایم و ضد صابون استفاده کنید و در این کار زیاده روی نکنید.  شستشوی و مالش بیش از حد می تواند باعث بدتر شدن جوانی دانه شود.  اسکراب هایی که در حین شستشو حل می شوند کمترین ساینده را دارند.  اسکراب هایی که دارای چاله های میوه های آسیاب شده و اکسید آلومینیوم هستند ، ساینده تر هستند.
  •  پارچه یا دستمال مرطوب را تمیز کنید.  اینها گزینه های ملایمی برای پاک کننده ها و شستشوها هستند.  پارچه های دارای بافت باز برای جلد های خشک و حساس مناسب هستند.  پارچه هایی که بافت سفت تری دارند بهتر در از بین بردن سلول های مرده جلد هستند.
  • کریم های ضد جوانی دانه را  زیاد استفاده نکنید  فقط به اندازه کافی محصول جوانی دانه بزنید تا مناطق مشکل دار را بپوشاند و درست بعد از پاکسازی جلد از آن استفاده کنید.
  •  از یک مرطوب کننده بدون روغن و پایه آب استفاده کنید.  این کمک می کند تا جلد خشک و لایه برداری شود.
  •  از محصولات آرایشی روغنی ، ضد آفتاب و محصولات مو خودداری کنید.  از محصولاتی با برچسب پایه آب یا غیر کومدوژن استفاده کنید.
  •  بخار ها را فشار ندهید.  ممکن است عفونت یا زخم ایجاد شود.
  • به آنچه را که صورت شما را تماس می کند ، توجه کنید.  موهای خود را تمیز و دور از صورت نگه دارید.  همچنین از قرار دادن دست یا تلفن در کنار صورت خودداری کنید.

 اگر بعد از دو یا سه ماه از درمان خانگی ، جوانی دانه شما بهبود نیافت ، برای تهیه لوسیون یا داروی تجویز شده به متخصص جلد (متخصص پوست) مراجعه کنید.

 برای تداوی جوانی انه و داغهای آن با ما به تماس شوید

شفاخانه جلدی آروین

شفاخانه جلدی امید کارا

مطالب بیشتر