جوانی دانه تخریشی

 جوانی دانه تخریشی چیست؟

 جوانی دانه تخریشی  acne excoriee اصطلاحی است که برای توصیف جوانی دانه  های کنده شده و یا فشار داده شوند استفاده می شود.  



 اکثر افراد برای رهایی بخار های جوانی دانه  بعضی از نقاط جلد خود را می فشارند یا بخار ها حتی اگر بسیار کوچک باشند می کَنند.  این عمل می تواند باعث بدتر شدن جوانی دانه شود.  ممکن است جلد با  میکروبهای  ثانویه آلوده شود و و سبب شدت بخار ها و بوجود آمدن داغ های سیاهرنگ گردد. 

 برخی از افراد بیش از حد جلد خود را می کَنند.  وقتی جلد آنها معاینه می شود ، هیچ جوانی دانه فعال نمی داشته باشند، فقط علائم خراش ، زخم ، لکه های سیاه وداغ بخار موجود میباشد.  تمام بخار های التهابی روی و کومیدون ها با کندن یا فشار دادن تخریب میشوند و صرف زخم و داغ بخار جوانی دانه در صورت باقی میماند. 

 اکثر مریضان می دانند که زخم های صورت آنها به دلیل کندن بخار های جلد است ، اما آنها همیشه صریحاً کندن بخار ها را رد میکنند. 


 چه کسی به جوانی دانه تخریشی مبتلا می شود؟


 هر کسی که به جوانی دانه مبتلا باشد ، می تواند از داغهای جوانی دانه رنج ببرد.  شیوع این مرض در خانم ها بیشتر از آقایان میباشد. به ویژه خانم های که جوانی دانه انها دیر شروع شده باشد.  

 ‏بیشتر انها ساعتها را در مقابل ایینه میگذارند گذراندن ساعت ها در مقابل آینه نیز می تواند نشانه استرس یا افسردگی باشد.  روانپزشکان ممکن است چنین جوانی دانه را با اختلال بدشکلی بدن (body dysmorphic disorder ) طبقه بندی کنند.

 گاهی اوقات این فقط یک عادت بد است که ترک آن سخت است.  شاید جوانی دانه کاملاً جدی نباشد.  در حقیقت به نظر می رسد که دو زیر گروه از بیماران مبتلا به جوانی دانه  های تخزیشی وجود دارد - یکی که در آن مریضان بخار های اولیه جوانی دانه هم دارند و کسانی که هیچ بخار جوانی دانه ندارند یا به سختی  میتوان بخار جوانی دانه  را مشاهده کرد.

 تداوی جوانی دانه  های تخریشی چیست؟

 تداوی دوایی جوانی دانه تخریشی به این بستگی دارد که مریضان بخار های اولیه جوانی دانه دارد یا نه.  لکه های فعال بخار روی بسته به شدت آنها با استفاده از تداوی های معمول جوانی دانه قابل کنترول است.

 ممکن است برخی از بیماران مبتلا به داغ جوانی دانه تخریشی نیاز به ترک عادت کندن خود داشته باشند ، در حالی که بیماران دیگر ممکن است یک اختلال اجباری در کندن جلد داشته باشند یعنی تمایل به کندن بخار دارند که غیر قابل کنترول است. درینصورت ممکن است به روان درمانی و تداوی دوایی دوا با های عصبی  نیاز داشته باشند.

تداوی جوانی دانه تخریشی در بهترین شفاخانه های جلدی کابل 

در شفاخانه های جلدی آروین و امید کارا جوانی دانه تخریشی با استفاده دوا های جوانی دانه و همچنان دوا های عصبی که تمایل به کندن بخار ها را از بین میرود تداوی گردیده  و داغ ها و لکه های بخار های جوانی دانه تخریشی توسط لیزر، لایه برداری و فراکشنال آر آف برطرف میگردند. 

آدرس شفاخانه جلدی امید کارا 

چهار راهی کارته مامورین  کابل




 

 برای تداوی جوانی انه و داغهای آن با ما به تماس شوید

شفاخانه جلدی آروین

شفاخانه جلدی امید کارا

مطالب بیشتر